Concentric!

Concentric, är namnet på mitt senaste sticke. Det är en halvcirkelformad sjal som jag hittade på Ravelry.
Jag har använt tre olika garner. I botten, alltså dom slätstickade partierna, är det Manos Silk Blend. I dom rätstickade ribborna är det Yllets Ullgarn2 och Lettlopi.
Hela sjalen är stickad på stickor 6.
Jag gillar den här halvcirkelformen men jag var inte helt nöjd med hur ökningarna gjordes. Jag tycker att dom störde utseendet på den rätstickade ribban som stickades alldeles före.
Om jag gör den igen så kommer jag försöka mig på en annan typ av ökning.
Jag gjorde en avmaskning med picoter, det stod inte i mönstret men jag tycker det blir lättare att blocka när man har uddar att sätta nålarna i!

20131028-120314.jpg

20131028-120336.jpg

20131028-120407.jpg

20131028-120423.jpg

20131028-120434.jpg

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Concentric!

  1. Så härlig den blev och jag gillar färgerna på sjalen.
    Ha en bra dag

    • Tackar, ja jag gillar också färgerna. Egentligen så skulle det bara varit den ljunglila färgen men då garnet inte räckte så fick det bli lite rosa också!

  2. Jag tycker att den blev fantastisk med de olika färgerna. I bland blir det inte som man tänkt sig – utan ännu bättre 🙂
    Och mössan sen, hur snygg är den inte. Jag måste sticka en.

  3. Superfin sjal, men din mössa gillar jag ännu mer! Får man fråga vart du hittat mönstret?

  4. Kicki Engerfalk

    Jag tycker din sjal är sååå fin och jag undrar hur mycket garn du använde av Manos Silk Blend samt vilken färg det är?
    Kicki

    • Tack, vad kul att du gillar den. Jag gjorde nästan av med en härva Silk blend, jag skulle gissa att det är ca 5gram kvar på 100 gramshärvan och färgen är, 6958 Aries!

Kommentera

