Ellen och hennes valpar!

Igår kom dom, valparna. Jag hade turen att hinna ut till kenneln och vara med. Det var helt fantastiskt att se Ellen göra exakt allt som en hundmamma ska göra.
Det här var hennes andra kull och jag tycker att hon var lugn och avslappnad. Ingen orolig eller ängslig blick, hon bara gjorde som hon skulle. Jag var väldigt stolt över min fina lilla hund.
När alla tre valpar var ordentligt tvättade så fick dom flytta över till en ren bädd. Där lade dom sig lugnt tillrätta och Ellen kunde vila. Det ble två hanar och en tik.
Fast jag måste nog berätta om hur rörd jag blev just när jag dit. Då hade en valp precis fötts, navelsträngen var fortfarande kvar. När Ellen såg mig blev hon så glad att hon försökte hoppa ur valplådan för att komma till mig. Tur att Joanna hann hindra henne eftersom valpen annars skulle släpats med. Det är kärlek det!

20131101-104902.jpg

20131101-104913.jpg

20131101-104941.jpg

Är du sugen på en valp, kolla här!

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Ellen och hennes valpar!

  1. marianne lundholm

    men gudivärlden da, så duktig mamma

  2. Men så himla goooooa dom är.
    HA en god Helg

  3. Birgitta Andersson

    Så fint…. blir alldeles tårögd ! Kram Birgitta

  4. Eva Söderberg

    Grattis till era fina valpar:) Sitter här och skulle vilja sticka Peters cowl, hur många maskor lägger du upp till den. Hittar inte att det står någonstans. Har stickat mössan och den blev jättebra.

  5. Grattis till super fina valpar och duktig mamma,

Kommentera

