Pop Spots!

Jag har en fantastisk sjal på min sticka. Det är Pop Spots, en stor, härlig, halvcirkelformad sjal med roliga prickar. På tåget, på väg till Syfestivalen, träffade jag Linnéa /Viffla och såg hennes fina Pop Spots. Har du inte redan kollat in Linnéas blogg så gör det, den är otroligt fin.
Vi var flera stycken som blev ”smittade” och Västerås Knitters kommer att köra en KAL med Pop Spots. Jag kan ju inte vänta, så jag har redan startat upp min.
Först tyckte jag mönstret var lite rörigt och det blev lite bakåtstickning, men nu det flyter på bra.
Jag är nästan framme där man kan avsluta om man vill göra den lilla varianten. Jag har varit i valet och kvalet om vilken storlek jag ska göra. Jag vet att jag gärna vill ha en riktigt stor sjal men garnet kommer inte att räcka till den stora. Jag har mailat till Solkusten Spinneri, hoppas dom kan skicka mera garn. Så nu ligger avgörandet av storlek på dom 😀

20131103-210039.jpg

20131103-210049.jpg

20131103-210107.jpg

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Pop Spots!

  1. Åh vilken fin sjal! Älskar de grå tonerna, det måtte bli en mysig och snygg sjal! 🙂

  2. Vilken härlig sjal med prickar, den var snygg.
    HA en bra dag

  3. Den blir helt underbar! Bra att du gör den stor, den gör sig verkligen fint så. 🙂

Kommentera

