Galen blockning!

I går kväll stickade jag den sista maskan på min Pop Spots. Det var bara några trådar att fästa eftersom jag hade fästkväll när jag väntade på nytt garn.

20131114-185146.jpg

Under dagen har blockningen legat i bakhuvudet, hur sjutton ska jag göra? Jag har varken golvyta eller tillräckligt många blockningsplattor för att kunna blocka på golvet.
Tältpinnen, som jag använde till regnbågssjalen i somras, känns inte helt ok. Den är så hård och den skulle nog spänna ut sjalen lite väl mycket.

Utan att riktigt ha min plan klar, så skred jag till verket. Jag började med att skölja upp sjalen med lite vanligt schampo, sen sköljde jag noga och avslutade med lite hårbalsam i sista sköljvattnet.
Sjalen fick sedan åka runt i centrifugen.
Jag tejpade ihop mina blockningsvajrar med kirurgtejp, jag lade dom lite omlott för stabiliteten.
Därefter trädde jag på sjalen.
Sen började problemen.
Hur hanterar man det åbäket som blev resultatet av ovanstående?
Efter en del kliande i huvudet så lyckades jag forma hela alltet till en ring. Ringen hävde jag upp på min vädringsställning. Jag säkrade min tejpning med lite klädnypor, så dom inte ska sprätta iväg.
Kolla gärna på bilden, men bortse från den röriga bokhyllan i bakgrunden.
Nu tror jag att jag ska ta och sticka ett par pyttesmå sockor!

20131114-191014.jpg

20131114-191038.jpg

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Galen blockning!

  1. marianne lundholm

    men nu var du påhittig, sjalen var verkligen stoor, den blev fin

  2. Kate Nellerup

    Du är såååå inovativ! Jag är full av beundran!

  3. Fräckt att det funkade.

  4. Wow vilken blockning! Imponerad 🙂
    Hur mycket garn gick det åt till din?

  5. Fin den blev! Bara den prickiga bakgrunden som jag har svårt att läsa på!

    • Tack, vad kul att du gillar min sjal.
      Angående den prickiga bakgrunden så vet jag inte hur jag ska hjälpa dig. Jag har en vit bakgrund, prickarna finns endast som en ram runtomkring. Jag undrar om det har med din webbläsare att göra?

Kommentera

