Varm och skön!

Åh, vad varm och skön den blev, min Pop Spots. Jag har använt den med enbart en kofta under och det räckte trots det gråmulna vädret.
Det är en fantastisk känsla att ta på sig något man tillverkat själv, jag har verkligen njutit idag.
Tack vare den runda formen så inbjuder sjalen till piruetter, jag har snurrat och snurrat hur mycket som helst. Kolla gärna min lilla filmsnutt på Instagram.

Lite info om sjalen.
Den är stickad i tre olika färger av ett tvåtrådigt ullgarn från Solkustens spinnverkstad.
Den väger 719 gram och jag har använt stickor nr 5!

20131115-150816.jpg

20131115-151109.jpg

20131115-151204.jpg

20131115-151224.jpg

20131115-151231.jpg

16 kommentarer

Filed under Uncategorized

16 responses to “Varm och skön!

  1. marianne lundholm

    jaa den är verkligen fin, men nu blev jag också intresserad av den fina kappan eller långtröjan du har på dej, stickat själv eller????

  2. Anne-Christine Peterson

    Hej Maria! Tjusig den blev, passar både till vardag o fest. Riktigt fin!!! Ett stort arbete som kräver sin man men för dig går det som en dans …vips är det klart. Älskar din blogg:-)

  3. Britt Tauson

    Hej Maria 😉 Supersnygg 😉 Så fina bilder, lik en Matador, men var är Tjuren hhi 🙂 Vilken duktig fotograf 😉 Kram Britt

  4. Men så snygg! Köpte du mönstret med engelsk text? Känns lite väl utmanande.

  5. Den är mycket vacker! Jag blir inspirerad att ge mig på en schal för första gången (men något mindre tror jag)

  6. Lise Llerena

    Hej!
    Den är helt fantastisk din fina popspot!
    Har nu själv stickat en och kommit till spetskanten MEN jag fattar inte hur jag ska göra?! Behöver hjälp!
    Hur ska jag göra för att påbörja spetskanten?
    Tack för en fin hemsida!
    /Lise

    • Hej.
      Det sista varvet du stickat bör vara ett avigt varv.
      Vänd så du har rätsidan mot dig.
      Lägg upp 7 nya maskor i den färg du vill ha spetsen.
      Sticka 6 räta, fortfarande med rätsidan mot dig.
      Sticka ihop den sjunde maskan med den första maskan från själva sjaldelen, man ska sticka ihop dom i bakre maskbågen.
      Sen vänder du och stickar enligt beskrivningen.

      Hoppas det hjälpte dig.

Kommentera

