Butiken och Gudruns Ullbod!

Idag har jag besökt två trevliga affärer. Den första heter, Butiken. En ny och mycket lovande liten butik med bl a inredningsprylar av lera, textil, glas och mycket mer. Handgjorda kuddar, väskor och necessärer. Jag köpte en liten rosa necessär med små påsydda skinndetaljer och med blommigt foder.
Jag köpte även ett anteckningsblock gjort av återvunnet papper.

20131119-195924.jpg

20131119-195932.jpg
Alldeles bredvid ligger Gudruns Ullbod. Vilken tur att jag inte är en spinnare, för då skulle jag hänga där jämt och det skulle inte vara bra för ekonomin. Inte för att det är extra dyrt utan för att det finns så mycket fint.
Det finns förutom spinngrejer, även färdiga saker som t ex handstickade tofflor som ser ut som möss. Det var både barn- och vuxenstorlek.
Dom kostar bara 149kr. Alldeles för billigt sa jag!

20131119-200340.jpg

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Butiken och Gudruns Ullbod!

  1. Pia

    Var ligger dessa butiker? Gudruns ullbod verkar vara snäppet under paradiset.

  2. Så mycket härliga saker, jag gillar starkt Mus tofflorna.
    HA en härlig helg

  3. Jag gjorde mustofflor till min son i julklapp förra året och till hans sambo. Stl 46 och 36…De blev också söta på nått vis 😉
    Tycker att ni har bra utbud på garn och fina saker i Enköping 🙂

  4. Lensbabie

    Gudruns Ullbod är himmlen. Där kan man tillbringa massor med tid och få en massa inspiration. Köpte min spinnrock där för snart ett år sedan och den har hjälpt mig att hålla fingrarna sysselsatta. Jag borde nog åka dit oftare. 🙂

Kommentera

