Baklänges men rätt!

Ikväll har jag stickat mig tre små grisar.
Jag stickade alla tre samtidigt med Magic loop, det gick väldigt bra.
Öron och ben gav mig en utmaning.
Man stickar dom som muscher/nuppar/pluppar, eller vad man nu kallar dom.
Det som var utmaningen var att jag inte vände på arbetet och stickade avigt, utan jag stickade vänsterhänt istället. Alltså bara räta maskor fast åt fel håll.
Superkul, testa så får du se.
Jag har även kommit på en fantastiskt trevlig varvräknare.
Tänk dig att du ska sticka sex varv. Du lägger fram sex chips/karameller eller något annat gott. Efter varje varv får du äta ett/en och när alla är slut, jag då har du stickat dina varv. Smart va!

20131123-232303.jpg

20131123-232313.jpg

20131123-232340.jpg

Bästa varvräknaren!

20131123-232427.jpg

Beskrivning på grisarna hittar du här!

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Baklänges men rätt!

  1. Tänk så många chips/godisar det blir till en popspots ;-D

  2. Vilken bra idé med sån varvräknare… Söta grisar!

  3. Ewa

    Jag gillar både grisarna och varvräknarna!

Kommentera

