Provlapp!

Att sticka provtappar är inte kul tycker jag, därför stickar jag gärna något av min provlapp.
Den här gången blev det en halskrage.
Jag såg strukturmönstret och ville direkt testa det. Jag tog lite restgarner som låg närmast intill mig. Det gråa är från min Pop Spots-sjal och det rosa/lila är från min Concentric.
Kanske borde jag valt ett mjukare garn som halskrage, men det blev snyggt att se på.
Just ju håller det på att mjukas upp i lite ljummet vatten och schampoo!

20131125-130316.jpg

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Provlapp!

  1. Monica

    har du skrivit ner ”provlappen”? det verkar vara samma som en norsk
    tjej hade länkat till. Den är jättefin. Jag blir jätteglad om du har skrivit ner
    dina maskor….

  2. Vilket härligt mönster, det var fint.
    Jag kan inte heller göra några provlappar så ibland så är det att ta upp det man stickat.
    Ha det gott

Kommentera

