Det gör ont när knoppar brister!

Jag vet egentligen inte varför rubriken blev som den blev. Kanske finns det någon likhet med känslan man har när en idé vill ut ur huvudet, genom händerna och med hjälp av garn, ut på stickorna och bli till en sjal. Puh, vilken lång mening.
Det är i allafall så det är.
Jag ser framför mig en halvcirkelformad sjal med hålmönstet och med en smidig kant längs den raka kanten.
Nu är jag inne på det tredje försöket och jag behöver all uppmuntran och pepp. Jag kan få 😀

20131129-233508.jpg

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Det gör ont när knoppar brister!

  1. Oj vad du är duktig på att hitta på mönster, Jag tror du kommer att få ett mycket fint resultat. så kämpa på (ler)
    Ha en fin Advent.

  2. Jag kallar det för växtvärk

  3. Lotta

    Jag tycker att det är riktigt spännande! 😋

  4. Mycket fin början så heja på

  5. Lisbeth Alakangas

    Jättefint. Är det OK om jag gör så på sjaldelen på min nästa pyttipanna?

Kommentera

