Seg söndagskväll!

Vilken helg, jag är helt slut. Men jösses vad mycket trevligt jag varit med om.

I fredags hann jag med att se och lyssna på två Luciatåg, ett tidigt på morgonen och ett på kvällen.
Septima Vokalensemble heter gruppen som sjöng så vackert.

20131215-202148.jpg
Däremellan åkte jag och Mia ut till kenneln och hälsade på våran Ellen och hennes underbara små valpar.

20131215-202318.jpg

20131215-202324.jpg

20131215-202333.jpg

20131215-202400.jpg

Igår, lördag var det dags att ta tåget till Stoclholm. Jag stickade naturligtvis medan vi åkte. En okänd kvinna blev väldigt intresserad och vi pratade stickning ett tag. Hon berättade att hon inte stickat på många, många år. Sista gången hon gjorde det så hade hon glömt kvar sin stickning, med egenhändigt växtfärgade garner, på ett tåg. Då slutade hon sticka, men nu blev hon sugen på att börja igen.

20131215-202748.jpg

Anledningen till Stockholmsbesöket var att fira Alberts treårsdag.
Vi fick ett otroligt gott fika med en fantastiskt god tårta.
Att fota födelsedagsbarnet gick inte, han var i ständig rörelse och syns bara som ett suddigt streck på bilderna så därför får ni se en bild på hans lillebror, Louis 5 1/2 vecka gammal.

20131215-203052.jpg
Idag, söndag, har jag ägnat hela dagen åt vår Julkonsert. Det blev väldigt bra och det var utsålt. Mycket trevligt!

20131215-203230.jpg

Nu ska jag slänga mig i stickfåtöljen med min rosa Pop Spot!

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Seg söndagskväll!

  1. Det kallar jag händelserik helg, många trevliga upplevelser.
    Ha en trevlig dag.

Kommentera

