Internetstrul!

Jippi, nu har jag internet igen. I 12 dagar har vi varit utan.
Det är först när man inte har det som man inser hur mycket man använder det.
Visst, mycket kan man göra via mobilen, men inte allt och det blir så småttigt och svårt att få översikt när man använder mobilen.

Nu har jag ledsnat på min internetleverantör och har beställt ett nytt, Telia.

Idag har jag Instagrammat en gammal kofta.
Jag stickade den år 2007 och jag använde den otroligt mycket under några år. Sen hamnade den längst in i garderoben och kommer bara fram när det är vädringsdags.

Det är den enda kofta jag stickat med stickor nr 3, det tog en evig tid.
Garnet är Fabel och jag måste berömma det garnet, för koftan borde egentligen vara helt utsliten men, icke sa Nicke, den är fortfarande hel och fin.

Jag har även stickat en kjol i Fabel, den är inne på sin tredje vinter nu och den är inte heller sliten trots flitigt användande.
Hurra för Fabel.

20131219-131449.jpg

12 kommentarer

Filed under Uncategorized

12 responses to “Internetstrul!

  1. marianne lundholm

    koftan är verkligen fin, jag har också haft mycket strul med telia som operatör bl.a. så blev vår hemtelefon kapad, men det vill Telia inte erkänna, över en natt hade jag en räkning på 9.900kr, men senaste året har dom skött sig bra, även med uppkopplingen till datorn, hoppas det går bra för dej med telia

  2. Ewa

    Vilka underbara färger! Jovisst tar det lång tid med stickor nr. 3, men koftorna blir ju smidiga och användbara till mycket. Vad är Fabel för sorts garn?

  3. Jenny Frid

    En av mina favoritkoftor.. Fast min är stickad i bruna nyanser, även den i Fabel. Jag har min för andra vintern nu. Lika fin fast ännu mjukare nu.

    Jobbigt med internettstrul.. Man känner sej handikappad :/

    • Ja koftan är fin men jag har som sagt, tröttnat på den. Det är nog färgen som är orsaken, jag använder inte så mycket rött nu längre! 😀

  4. Så fin kofta, kjolen får du gärna visa om du vill, jag söker ett mönster till stickad kjol men har inte hittat något ännu.
    Ha en riktigt God Jul
    kram

  5. Maria Greek

    Jättefin kofta. Har du beskrivngen till den?

Kommentera

