Durkslaget igen!

Idag satte jag igång med att försöka få till en beskrivning på min sjal med det knasiga namnet, Durkslag.

20131228-163727.jpg
Det gick inte så bra, garnet jag valde funkade inte alls. Det var för tjockt och för slinkigt.
Men jag är ändå väldigt nöjd med provlappen.
Jag lyckades få till en smart och snygg start på sjalen och när jag får tag i det rätta garnet så kommer det att bli kanon.
Så det så!

20131228-164216.jpg

Det är en sorts I-cord uppläggning som löper längs kanterna. Mycket bra för ibland upplever jag att kanterna kan bli lite strama, vassa och snudd på sköra.
Jag har klurat ut det alldeles själv men säkert finns det någon annan som också klurat ut det 😀

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Durkslaget igen!

  1. marianne lundholm

    tänk att jag tror också att det kommer att bli kanon

  2. När jag såg den färdiga sjalen insåg jag att väntan på mönstret lätt kunde bli lång – vart nämligen lika blixt förälskad i den som i pyttipannan. När jag nu såg den snygga kanten blev förälskelsen inte mindre… Tur jag har stickning att pyssla med som måste bli klar innan nya projekt startas upp 🙂

  3. Det kommer nog att bli hur bra som helst.
    Jag gillar din rosa pot spot den är oxå så fin, ha en
    trevlig söndag

  4. Dirr Durkslag är en riktig läckerbit och upplägget ser superfint ut! Jag har inte sett något liknande tidigare i alla fall 🙂

    • Ja, jag är väldigt nöjd med uppläggningen. Har börjat på ett nytt Dukslag, men inte heller det garnet är perfekt, men nu börjar jag behärska uppläggningen bra. Jag måste köpa mer Malabrigo lace!

Kommentera

