En eller två gånger till!

Det kan vara så att jag är lite tjatig, men nu Popspottar jag igen!

Jag behöver en enkel lägerstickning och satte igång med en ny Pop Spot i mohairgarner jag hade hemma. Turkos botten och vita prickar till att börja med.
Det blir jättefint men att sticka med sytrådstunt garn på stickor sex är inte så lätt om belysningen inte är på topp. Jag känner att det inte kommer att funka på buss och tåg.
Så den får vila lite.

20140102-184019.jpg

Istället har jag klivit utanför min vanliga färgskala och börjat på en Pop Spot i gult och grått, skitsnyggt, om jag får säga det själv!

Det här är ett tvåtrådigt garn från Ullcentrum.

20140102-184338.jpg

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “En eller två gånger till!

  1. Vilken härlig sjal den med turkos och vitt, ja den andre är inte dum den heller, jag får nog börja att sticka en, dom är så fina.
    Vad är det för stickor du använder på turkos vita.
    HA en bra dag

  2. Men vad du är flitig! Jag har blivit inspirerad av dig och stickar också en Pop Spot men håller fortfarande bara på med uddspetsen. Snart klar:)
    Jätteroligt och det blir säkert ännu fler nu när jag lyckats knäcka engelskan.

    Ha det så gott och tack för all inspiration!
    Lena

Kommentera

