Den soliga Pop Spots sjalen!

20140110-160243.jpg

Jag hittade garnet i Garnboden, Ulligt &Gulligt. Det är Ullcentrums tvåtrådiga.
Jag har stickat på nr 5 (som vanligt) och det har gått åt 77gr gult och 133gr grått.

Jag har stickat den lilla varianten denna gång.

Det här är ju tredje gången jag stickar efter det här mönstret och jag har lagt till ytterligare en kantmaska i var sida. Jag tyckte att den ordinarie kanten blev för vek. På mina två första så har jag virkat en förstärkning, för säkerhets skull, det behöver jag inte nu.

Jag har även gjort pluppraderna lite annorlunda, slutresultatet är exakt lika men jag har stickat med lyfta maskor istället för att släppa maskor, som det står i mönstret.
Det kom jag på när jag började på en i mohair (som jag nu ska försöka få klar) då är det nästan omöjligt att låta maskorna löpa.

20140110-161414.jpg

20140110-161422.jpg

20140110-161428.jpg

24 kommentarer

Filed under Uncategorized

24 responses to “Den soliga Pop Spots sjalen!

  1. Marie

    Du är ju så jäkla duktig!!!!!!

  2. Ååå, det blev helt underbart vacker!
    Jag har köpt mönstret & tänkte lägga upp efter middagen, meeeen lite hinner jag väl sticka… 😉
    Lyfter du den 4 m i pluppraderna? Det var en himla smart idé, det måste jag prova!
    Trevlig helg!

  3. Så fina ni är tillsammans – du, sjalen och vovvan 🙂

  4. Lena Edlund

    Åh, så fin den blev! Superfin med grå spets 🙂

    Du passar bra i gult också 😉

  5. Helmysig i den färgställningen! Också ska jag väl tillägga….😊

    Gott Nytt och rikt Garn- och Stickår!

    Kram

    Caroline

  6. Så härlig och snygg den blev.
    Ha en trevlig helg

  7. Tack för att du med detta inlägg sparkar igång mig också. Jag är alltid feg när jag inte riktigt vet hur jag har det med garn, mängd, typ osv. Men här finns vad jag behöver nu.

  8. Yarn-Madness

    Urtjusig rent ut sagt, och vilka härliga bilder!

  9. Ewa

    Så duktig du är, och denna sjalen som jag ser att du gjort i lite olika färger bara älskar jag. Är mönstret svårt? Har inte stickat efter engelskt mönster, men skulle vilja lära mig.

    Mvh
    /Ewa

    • Vad roligt att du också gillar sjalarna. Det är en lättstickad sjal. Mönstret kan till att börja med tyckas vara lite rörigt men om du bara sätter igång så går det nog bra!

  10. Vilken fin sjal! Och grått och gult som är så vackert ihop också.

  11. Hej
    En kanske dum fråga. När du lyfter 4:e maskan är det bara på det varvet som du normalt släpper eller lyfter du varje varv under pluppraderna

  12. Tackar för förklaringen 🙂

Kommentera

