Som i ett nötskal!

Nu har det hänt igen, det som är så typiskt för mig.
Jag börjar sticka på något, blir störd av ett annat mer lockande projekt. När det nya är klart och jag ska återgå till det första, ja då har jag glömt hur jag tänkt och lusten försvinner helt.

Den här gången handlar det om mitt ”Durkslag”.

För två veckor sedan satte jag igång. Jag hade kommit en bra bit men så kom den gula Popspotten och störde.
Jag hade noga skrivit hur jag gjort och tänkt. Men nu fattar jag inte riktigt vad jag själv menat.

Är det inte typiskt?

Är det så att jag egentligen inte tycker garnvalet var det bästa?

Jag vet att det är flera som väntar på beskrivningen, men tyvärr, ni får fortsätta vänta.
När jag stickar så måste det vara lustfyllt och just nu har jag inte den lusten!

20140111-130252.jpg

12 kommentarer

Filed under Uncategorized

12 responses to “Som i ett nötskal!

  1. Berit Thunell

    Välkommen i gänget, som har garntrassel i skallen!!
    Berit

  2. marianne lundholm

    samma här, kommer inte ihåg, det kallas teflonpanna, inget fastnar

  3. Ewa

    Du har i alla fall varit klok nog att skriva upp hur du har tänkt. Chansen är ju större att man kommer ihåg då, än när man gör som jag gjort flera gånger … väntar med att skriva ner sina tankar tills de är som bortblåsta.

  4. Hei Maria ;). I dag surfet jeg inn på bloggen din via Stickklubben/Stickpoden. I dag har jeg ligget i senga eller på sofaen hele dagen pga av dårlig form – og det var så hyggelig å ligge å scrolle nedover, lese tekstene dine og se på strikkebildene dine. Jeg er inne i en strikkeperiode nå. Jeg er også en periodere.

    I´ll be back ;). Hilsen Nina i Norge

    • Åh, vad trevligt att höra, ja inte att du mår dåligt, men om att du tycker om min blogg. Du är varmt välkommen. Hoppas du snart mår bättre igen så du kan komma upp ur soffan. På återseende 😀

  5. Har stickat flera pyttipannaor….. och idag skulle jag börja på en till en sjuk vän….. Men de bara gick inte…. förstod verkligen inte mönstret! Måste vara känslor som sätter stopp…..

  6. marie nilsson

    Ett känt fenomen man pratar inte så högt om det *L*. Sluta tänk på det så kommer det säkert ”till dig”. Ser fram emot mönstret.

Kommentera

