Bernina!

Jag har dragit fram min kära gamla Bernina. Det var flera år sen vi sågs sist.
Anledningen till detta var att jag var och provade kläder och inget passade.
Problemet är att min byst inte sitter där klädskaparen tycker att den ska sitta. Jag vet inte om det beror på jordens dragningskraft eller att jag ammat fyra barn.
Jag blev frustrerad så i gårkväll, när jag kommit hem från jobbet, letade jag fram ett linnetyg som jag säker haft i över tio år. Jag hittade även mönstret jag gjorde för några år sedan. Så satte jag igång att sy. Sömnaden gick på ett par timmar, nu är det bara dekorationerna kvar.
Jag är väldigt ivrig på att se om min idé håller och jag riktigt längtar tills jag får tid att sätta igång.

Nu är det dags för årets första körövning!

20140115-184450.jpg

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Bernina!

  1. marianne lundholm

    så spännande o få se din kreation

  2. Så spännande, det är så kul att sy, men det blir inte så ofta.

  3. Ewa

    Ja, nu blev man ju nyfiken på vad detta ska bli …

Kommentera

