Tunika i linne och garn!

Nu är den äntligen klar, min hemsydda tunika.

Som jag sa i förra inlägget så gick själva sömnaden fort och lätt.
Min tanke, att kanta ärmhål och halsringning med garn, har också fungerat. Än så länge för jag vet inte hur det kommer att se ut efter tvätt. Men den tiden den sorgen.

Runt halsringningen har jag virkat en krage.
Jag har inte haft någon beskrivning, utan bara virkat på.
Den blev lite vidare och flaxigare än vad jag tänkt, men jag gillar det.
Runt ärmhålen har jag virkat fasta maskor.
Garnet är, Rialto lace från Debbie Bliss, maskintvättbar merinoull.

Knapparna är ur min knappsamling. Pyttesmå pärlemoknappar.

Om jag får tag i något trevligt linnetyg så kommer jag nog att sy en till, eller två, eller tre…….

Här kommer några mobilbilder, tyvärr är min riktiga kamera på utflykt idag!

20140118-150210.jpg

20140118-150218.jpg

20140118-150224.jpg

Jag ska försöka hitta någon som vill fota när den sitter på.

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Tunika i linne och garn!

  1. Ewa

    Så fin den blev, och vilken underbar färg. Knapparna blev pricken över i!

  2. Ingrid G

    Åh……..!!!!!!!! Den är ju bara sååååååå snygg!! ❤

    Mvh/ Ingrid

  3. Birgitta Andersson

    Jättefin, roligt med blandning tyg/virkat. Snyggt nertill ”med intag” och knappar! Kram Birgitta

  4. Åhh så snygg! Kramar Ullis

  5. marie nilsson

    Denna klänning är så himla fin!! Fina detaljer, en sådan hade jag gärna haft

Kommentera

