Hitofude!

Det går sakta men säkert framåt med min Hitofude.

Jag har övergett min Signature needle och stickar nu med min KnitPro. Anledningen är att min Signaturesticka är så kort. När jag köpte den så var det den enda som fanns kvar i storleken 3,5. Inte så bra. Tur att jag har mina KnitPro.

Garnet är underbart att sticka med men, som jag berättat på Instagram redan, så var jag ändå lite missnöjd med garnet.

Redan när jag nystade upp härvan så märkte jag att det sprakade om garnet, nästan så att jag förväntade mig att det skulle slå ut gnistor. Det ställer även till problem när jag stickar, för hår och ludd, dras som en magnet till garnet. Det är inte kul. Särskit inte eftersom Ellen brukar vilja ligga i mitt knä när jag stickar och hon hårar väldigt mycket.  Jag får väl ta en hårsanering när koftan är klar.

Mönstret är lätt att komma in i och stickningen går som en dans!

 

20140126-171533.jpg

20140126-171525.jpg

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Hitofude!

  1. Åh, jag har börjat sukta efter Hitofude jag med. Blir ju inte mindre frestad av att det går som en dans precis. Lycka till 🙂

  2. Den är så fin. Är också sugen, men funderar på vilket garn jag ska använda…

Kommentera

