Fixa felen!

I kväll hade jag med mig min Hitofude till Stickcaféet. Jag vet med mig att jag vid sådana tillfällen helst borde välja en väldigt enkel stickning. Men jag valde ändå den med mönsterstickning. Det straffade sig naturligtvis. Alldeles innan vi slutade så fick jag fixa till flera fel från föregående mönstervarv, ett omslag här och där som antingen satt på fel plats eller som helt enkelt inte fanns. Jag slutade sticka när jag upptäckte ett fel som låg typ 6 varv ner i stickningen.

Väl hemma så satte jag mig ner och lokaliserade felet, satte i en livlina och släppte ner 5 maskor i 7 varv. Sen lyckades jag sticka upp dom igen och jag lyckades få det rätt den här gången.

Jag är faktiskt lite stolt över denna reparation. Kanske har jag mycket övning för att jag ofta stickar fel eller så beror det på att jag är så lat att jag inte orkar sticka bakåt eller repa upp.

I vilket fall så är jag väldigt nöjd.

Kolla på bilden, ser du felet i den vänstra? Ser du sen att i den högra så är det fixat!

20140127-225851.jpg

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Fixa felen!

  1. Du skrev i går på Instagram att du pratade för mycket…blev så full i skratt när jag läste det!;)
    Kom genast att tänka på en händelse i höstas, det kom en ny dam på vårt Stickkafé, men hon kom bara en gång och aldrig mer, vi fick höra senare att hon tyckte att vi pratade för mycket…ha, ha…;)
    Hur tänker man då, är det inte det som är meningen med Stickkafé, att träffa likasinnade och prata, skratta, sticka, virka och ha kul?

  2. Ja det är inte kul att hitta fel när man kommit för långt i arbetet, för att repa upp är inte ett nöje.
    Ha en bra dag.

  3. Ewa

    Ibland känns det som enda tänkbara utvägen – att släppa de felaktiga maskorna ner genom varven och sedan fiska upp dem rätt. När man stickar en kofta där man stickar fram- och bakstyckena i ett stycke blir varven väldigt långa att repa upp … Suck!

Kommentera

