Lycka till lunch!

Man kan bli lycklig av många olika saker i livet.

Just idag blev jag extra lycklig när jag kom hem på lunchen. I min brevlåda låg ett tjockt och bulligt paket. Jag förstod att det var garn. När jag kom in så slet jag upp paketet, ivrig som en femåring på julafton, och hittade det finaste garnet.

Jag visste ju att det var på väg och jag visste ju vad det skulle vara gör färger, men jag hade ingen aning om exakt hur perfekt det var. Ni vet, när man ser färger på nätet så stämmer det inte alltid överens med verkligheten. Den här gången så överträffade verkligheten min förväntan.

Garnet har spunnits och färgats av Mia som har webbshopen VickeVira på Etsy. Jag har själv bestämt färgerna och Mia har så kunnigt och klokt,  guidat mig längs mina funderingar och kommit med goda råd, och slutprodukten av detta är nu de här underbara garnhärvorna.

Jag vet vad jag ska sticka med det, men jag tänker inte tala om det än!

20140129-144540.jpg

20140129-144553.jpg

20140129-144642.jpg

18 kommentarer

Filed under Uncategorized

18 responses to “Lycka till lunch!

  1. marianne lundholm

    men så spännande o få se vad det blir av det fina garnet, du får sticka fort så vi får en bild snart

  2. Iréne

    Åh, hon gör såååå fina garner !
    Iréne i V-ås

  3. Lotta

    Jättefina! Stickiga?

  4. Vackert garn! Vill förresten tacka för mönstret till ananassjalen, hjälpte mig massor när jag stötte på problem!

  5. Gertie Feltendahl i Kalmar

    Härliga garner!
    Jag skulle vilja stick din ”Lilla kofta”, men jag hittar inte något passande garn. Vad är det för sträckning på garnerna du stickat med,
    Tacksam för svar
    // Gertie

    • Vad roligt att du vill sticka min Lilla kofta. De garner jag oftast använt har ca 200m/100gr.
      Men det är väldigt lätt att anpassa storleken vartefter du stickar. Eftersom man börjar uppifrån så kan man lätt prova.
      Tänk på att om halsringningen verkar för vid, så stramar man åt den i efterhand med en virkad kant. Lycka till!

      • Gertie Feltendahl i Kalmar

        Tack så jättemycket för svaret. Jag ska försöka hitta garn här.

  6. Verkligen vackra färger. Ska bli spännande att se vad du ska göra för fint.

  7. Vackra garner!
    Jag minns att du var till Krakow för ett tag sedan… Jag ska dit senare i år och undrar om du råkade springa på någon garnbutik eller tygaffär i centrala Krakow? Hoppas på tips från någon som kanske haft ”samma glasögon” på sig… 🙂

Kommentera

