Utväxt!

Förut så hade jag fullt sjå att hålla på med att färga håret. Det var en ständig koll på utväxten. Det är nu ganska många år sedan jag slutade med det. Ett otroligt befriande beslut.
Jag hörde någon som sa: När männen blir äldre så blir dom gråa i håret och röda i ansiktet. När kvinnor blir äldre så blir dom röda i håret och gråa i ansiktet!
Då hade jag precis färgat håret rött, för sista gången.
Hur som helst, nu har jag återigen hamnat i det läget att jag har koll på utväxten. Fast nu är det på naglarna. Jag använder gellack och efter två veckor blir det en utväxt som jag lätt fixar genom att måla på ytterligare ett lager färg. Lätt som en plätt och snabbt går det och så kan jag ha snygga naglar i ett par veckor till!

20140202-154023.jpg

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Utväxt!

  1. marianne lundholm

    det låter jättebra med gellack, köper man sånt lite varstans, o är det svårt när man ska ta bort det?

  2. Kate Nellerup

    flagar det inte på topparna?

Kommentera

