Hitofude!

20140207-110711.jpg

20140207-110732.jpg

20140207-110745.jpg

20140207-110808.jpg

20140207-110801.jpg

20140207-110814.jpg

20140207-110822.jpg

Här är min Hitofude.
En väldigt rolig stickning av ett väldigt välskrivet mönster.
Jag kommer säkert att sticka den igen.
Jag har använt Colinette Jitterbug och stickor 3,5. Det gick åt lite mer än två härvor, närmare bestämt 350gr. Jag stickade storlek small men jag gjorde en extra omgång av mönstret.
Jag brukar älska Jitterbugg men den här gången är jag inte så nöjd. Garnet är otroligt vackert i sina färgskiftningar och det är ljuvligt att sticka med.
Det jag inte gillar är att det var mycket knutar samt att det var så statiskt. Det knastrade om det när jag nystade upp det och det drar till sig allt, damm, hundhår och annat.
Garnet luktar ganska starkt av något som jag inte riktigt kan beskriva, en kemisk doft, kanske det är färgen.
När koftan var färdigstickad så tvättade jag den försiktigt i schampo. Den släppte väldigt mycket färg och efter ca tjugo sköljningar så var vattnet fortfarande rött.
Efter blockning och torkning så luktar garnet fortfarande konstigt.

Jag hoppas att det bara var jag som hade otur och fick ett måndagsexemplar av det hör garnet, för jag vet ju att det inte brukar vara så här!

14 kommentarer

Filed under Uncategorized

14 responses to “Hitofude!

  1. En till ”långkörare”! Snygg modell på en snygg modell. Synd att garnet inte höll vad man förväntar sig.

  2. Den blev ju superfin! Nu blev jag ÄNNU mer sugen på en sån 🙂

  3. Hej Vännen ! Är ddeen svår att sticka?
    Var kan jag hitta mönstret?
    MVH ANNELIE

  4. Christina Englund

    Samma undrar jag, var hittar man mönster? Skulle vilja göra den, men göra den längre. Tror du att det går?/ Christina E

  5. Var hittar jag mönstret till denna .Ler

    • Det finns en länk i inlägget, precis under sista bilden så det du att ordet, Hitofude, är blåfärgat. Klicka på det, så kommer du till mönstret 😀

  6. Maria Archenti

    Jag blev inspirerad, köpt mönstret, mitt allra första på engelska, ska bli spännande, kände att jag behövde en utmaning : )

Kommentera

