Syfestivalen!

Hemkommen från Syfestivalen så sitter jag här vid mitt köksbord och njuter av mina fina garner.
Trött i huvud och kropp men glad och nöjd över dagen.
Dagen har bjudit på många trevliga möten med kända och okända.

-Hej, vi brukar prata på Instagram.
-Jaså gör vi, vad heter du där?
Eller:
-Har du en blogg?
-Ja, det har jag.
-Garnomera, va?
-Ja, det är jag……

Det gör mig varm i hjärtat att träffa någon, för mig okänd, som kliver fram och tar tag i mig och säger sådana saker.

Jag tyckte det var lagom mycket folk, inte så trångt och inte så långa köer, varken till garnen eller toan. Det enda stället där det var trångt var vid Stäkets monter. Där är det alltid så. Jag skulle vilja föreslå Stäket att be om en annan plats, kanske en hörnplats, då skulle det bli lite luftigare. Jag hörde i trängseln att det var flera som avstod att handla där pga trängsel.

Lite garn och ett tyg, fick följa med mig hem.
Ett svart Silkegarn från Sjöalyckan, det ska bli en Hitofude-kofta.
Ljunglila Filisilk från Tant Kofta, det ska bli en sjal.
Ett nystan Kauni som säkert kommer att bli något fint ( som jag inte kommit på än).
Några nystan från Rowan ska också få ligga till sig för att säkert bli något fint en dag.
Tyget jag föll för, är ett tjockt och stretchigt, mest ull och så lite bomull. Det är mörkt grått med pluppar i olika färger. Av det ska jag sy en rumpvärmare. Det kommer från, Ingrids Ateljé.
Jag är nöjd med mina inköp och nu längtar jag till Retreaten på Breidagård i nästa vecka!

20140215-180332.jpg

20140215-180347.jpg

20140215-180354.jpg

20140215-180410.jpg

20140215-180425.jpg

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Syfestivalen!

  1. Såg inte dig, men jag var också där idag. Det blev ett par garner, till väst och sjal och till en tröja till min man. Och så en praktisk Knitting Chart Keeper att sätta fast mönster i som jag köpte i Stäkets monter. Man får mycket inspiration av att vandra runt där.

  2. Tyckte också det var en bra dag i går. Kikade in på mässan en stund i dag också och det blev lite mer ull att spinna! Kul att ses!

  3. Njöt i fulla drag bland garn och tyg.
    Om jag sett dig hade jag nog inte kunnat låta bli att ge dig en kram.😊

    Det där prickiga tyget klappade jag allt på jag också…..

    Allt gott

    Kram
    Caroline

  4. Det var så kul att ses live! För några år sedan hade jag aldrig vågat gå fram och säga hej men nu tänker jag att livet blir så mycket roligare om man vågar lite mer. 😀

Kommentera

