Som en Dagbok!

Att ha en blogg blir ibland lite som en dagbok. Sist jag gjorde ett inlägg var i onsdags, på Majas födelsedag. Då borde jag egentligen inte ha bloggat eftersom jag var på Retreat och då ska man vara tyst och inte heller kommunicera med yttervärlden.
Jag var på Breidagård och det var en ny och trevlig upplevelse. Vi var 17 personer som delade ett par dagar i tystnad. Mycket fridfullt och skönt.
När jag vaknade den andra morgonen så var världen extra tyst och fin, mycket tack vare snön som föll under natten.

20140223-162026.jpg

I min korridor hängde den här Ängeln!

20140223-162116.jpg

Jag hade på mig min nysydda, sköna rumpvärmare. Jag har lovat en bild med den på.

20140223-162436.jpg

20140223-162448.jpg
Helgen har jag spenderat i Uppsala. Jag har varit på IKEA och köpt mig en ny sticklampa så nu ska jag kunna sticka även i svart fast det inte är dagsljus.

20140223-163602.jpg

20140223-163612.jpg
I gårkväll var det äntligen dags för Majas Partaj. Det var tre saker som skulle firas, födelsedag, examen och inflyttningsfest. Det blev en kväll att minnas. Vi hade det jättetrevligt och Maja blev superglad för symaskinen hon fick i examenspresent.

20140223-163033.jpg

Albert tyckte kartongerna var roligast!

20140223-163158.jpg

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Som en Dagbok!

  1. Detta är väl utanför ämnesområdet. Men jag vill bara tala om att jag har lyckats med min första Pytt, tack vare dina beskrivningar. Jag har blivit stick. och virkgalen på senaste tiden. Underbart att handarbeta.

    Kram/Gilla

    • Vad roligt att höra. Stickning och virkning är ju nu bevisat nyttigt för själen, som meditation typ. Vi var många som stickade på Retreaten 😀

  2. Verkligen passande tyg till en rumpvärmare. Den blev fin. Blir road av val av lampa, Tived heter ju ett stort skogsområde där jag bl.a är uppvuxen! Trodde först du hittat något slags turistblad om Tived! 😉

Kommentera

