Depend Gellack!

Ok, det här kanske är lite tjatigt, men jag är helt förundrad över det här nagellacket.
För sex veckor sedan målade jag på det.
Efter två veckor var det en utväxt så jag la på ytterligare två lager färg.
Två veckor senare var det utväxt igen och jag upprepade proceduren med ytterligare två lager. Efter totalt fem veckor var jag tvungen att fila ner naglarna för dom hade blivit alldeles för långa (en väldigt ovanlig företeelse när det gäller mina tunna och sköra naglar) och nu har det totalt gått sex veckor och så här ser det ut nu.
Utväxt, jag behöver måla på ytterligare lager. Egentligen så vill jag helst ta bort lacket och måla på en annan färg men jag vill ju veta hur länge det ska hålla.
Varje gång jag fyllt på färg så har jag slipat lite på ytan för att det inte ska bli en bullig kant.

Jag har själv svårt att tro att det är sex veckor sedan jag la på det understa lagren!

20140227-205222.jpg

Man skulle kunna tro att jag är sponsrad av Depend, men det kan jag lova att jag inte är!

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Depend Gellack!

  1. marianne lundholm

    du, jag har frågat förr, finns detta lack lite varsomhelst att köpa? vad är det för märke? verkar ju vara toppen lack

  2. Även jag är alldeles såld på det lacket! Bland flera, av tips av dig. Dock har jag aldrig testat att måla på, som du, utan byter färg (Av gammal vana?) på söndagar.

  3. Du gör ju verkligen en god reklam för Depend. Jag får nog prova det. Mina naglar har varit sköra och har lätt brutits. Men min doktor skrev ut kalkpiller och sen dess har mina naglar hållit sej hela och har också blivit längre. Prova på kalktabletter!

    Kram/Gilla

  4. Sanna

    Hej!

    Snälla får jag fråga hur du gör när du målar på två gånger? Hur menar du? Hur gör du när det blir utväxt, målar du då med färg över hela nageln en gång och sedan med överlacket?

    Skulle bli så glad för svar:)

  5. Sanna

    Hej igen.

    Det jag menade med mitt förra inlägg var om du härdar nya lager eller bara målar på med vanligt nagellack? Eller använder du led lampan?

Kommentera

