Misslyckat!

Sur och arg är precis vad jag är just nu. Babykoftan blev ett totalt misslyckande.
Nu ikväll blev den färdig och jag tvättade den i lite schampo precis som jag alltid gör med nystickat innan blockning. Direkt när jag kramat ur vattnet så märker jag att koftan hat förvandlats till ett sladdrigt schabrak som i storlek kunde passa en tvååring istället för en 3-6 månaders baby. Storleken var perfekt före tvätt. Katten också.
Garnet jag stickade med var Drops Babymerino och jag har stickat med det flera gånger förut och inte fått ett sådant här resultat.
Grrrrrr……

20140306-230056.jpg

På bilden tycker jag att den ser ganska ok ut men den är tunn och sladdrig.

12 kommentarer

Filed under Uncategorized

12 responses to “Misslyckat!

  1. Det var ju tråkigt att det skulle bli så här. Finns det ingen möjlighet att rätta till det? Koftan är ju söt.

  2. marianne lundholm

    har blivit så för mej också men annat garn, har hört att det garnet du stickade med kan bete sig konstigt, vet inte om det är så, men verkar ju lurigt

  3. Mervi Alajärvi

    Precis samma hände mig, fast jag stickade av Lanett baby ull. Koftan har kommit till användning två år senare 🙂

  4. Inger Öhlund

    Kan man prova torktumla den? Jag tror jag har läst att det har fungerat på det garnet! Du har kanske inte så mycket att förlora på att försöka?

  5. Tanja

    Jag hade likadan erfarenhet med samma garn för en stund sedan. Storasyster fick tröjan istället för babisen… synd, för att garnet är härligt mjukt och trevligt att sticka tycker jag. Har några nystan kvar, ska väl göra provlapp före nånting större….

  6. Vad trist! 😦
    Har råkat ut för liknande några gånger, och har fått lära mig att det kan hända ibland med superwashgarner. Aldrig mer superwash för min del.

Kommentera

