Vårtecken!

Först av allt vill jag tillkännage min lycka över att jag sett tydliga vårtecken, Blåsippor!
I skogen vid Finnåkers kursgård, där jag var på läger i helgen, där fanns dom.

20140311-220548.jpg

Ryktet om Blåsippan spred sig och det var bara att ge sig ut i skogen och leta upp den. Här ser vi hur den lilla sippan blir ordentligt dokumenterad.

20140311-220702.jpg
På lägret var vi över 100 personer och det var skogräns både här och där. För att vara säker på att jag skulle få ha mina skor för mig själv, så märkte jag dom ordentligt.

20140311-220838.jpg

På stickfronten har det inte hänt så mycket, men jag har i allafall nästan kommit fram till uddspetsen på min PopSpotsshawl.
Den stickas i ett handfärgat och handspunnet garn av Mia Dehmer, Vickevira.
Garnet till själva plupparna räckte precis. Nu håller vi tummarna för att bottenfärgen även räcker till uddspetsen!

20140311-221154.jpg

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Vårtecken!

  1. Det är ren lycka när man ser dessa första vårblommor, trevligt.
    Vilken härlig färg på garnet.
    Ha en bra dag

  2. Så underbart med blåsippor

  3. Ulricha

    Måste bara säga att dina PopSpottsshawlar är smått fantastiska. Själv köpte jag mönstret i hopp om att göra mig en egen. Tyvärr fattar jag nada av mönstret och inser att jag nog inte är en tillräckligt erfaren stickerska – än 🙂 Men någon gång så…

    • Vad är det som krånglar? Kanske jag kan hjälpa dig. När man väl kommit igång så är den väldigt rolig att sticka 😀

      • Eh, ja typ allt krånglar :-/ Men jag skall anstränga mig och googla fram en svensk/engelsk översättning och verkligen gå igenom mönstret noggrant, noggrant så kanske jag fixar det. Har aldrig följt ett mönster på engelska förr så bara det blir en utmaning bara det :-). Och tack för ditt erbjudande om hjälp – jag hör absolut av mig om jag kör fast!
        Ha en trevlig helg!

Kommentera

