Experimentet är över!

I tio veckor har jag hållet på med mitt experiment med Depend Gellack
Testet gick ut på att inte behöva ta bort lacket utan bara fylla på med nytt.
Nu var jag otroligt less på den här mörka färgen och det kändes som om det började släppa lite i kanterna.
Jag använde den Removern med olja, fyllde i runt kanterna på naglarna. Väntade fem minuter och sen diskade jag utan gummihandskar i hett vatten.
Därefter var det bara att liksom skyffla av lacket. Det släppte nästan helt, bara längst ut i tipparna fick jag pilla lite.
Under lacket kunde jag se att naglarna var nästan helt oförstörda, det var som sagt tipparna som farit lite illa. Dom har ju varit med längst så det kanske inte var så konstigt.
Understa lagret målades den 16 januari, sen har jag filat ytan och fyllt på med två lager lack och ett toplack, var fjortonde dag.
Det var verkligen dags för en mildare och lite mer diskret färg, Fashion Plum, heter den!

20140327-143738.jpg

20140327-143745.jpg

20140327-143751.jpg

Dagens tre olika stadier, före, mittemellan och efter!

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Experimentet är över!

  1. Det verkar ju vara bra med det här nagellacket. Heter det Gellack? Är det en sån typ, som man stärker med en värmeapparat, eller vad det är? Jag har tvekat att köpa det, men kanske det blir av i alla fall, nu när jag har sett ditt resultat.

    Jag skrev en kommentar först, men den försvann på nåt sätt.

    Gilla

  2. Godmorgon!:)

    Nu har jag tagit tag i att göra ett nytt försök, mina naglar var så himla förstörda och korta, så jag kör naturellt till att börja med.
    Gjorde helt efter dina tips och nu har jag bättrat på en gång.
    Ska bli spännande att se hur länge det håller!
    Ha en bra fredag idag!:)

  3. Jenny

    Hej ! Jag har också blivit helt såld på gellack men upplever också att det är svårt att få bort & när man skrapar på naglarna sliter det hårt på dem. Nu ska jag prova din metod !! Trevlig blogg du har & mycket fint stickat …

Kommentera

