Mera ränder!

Jag fortsätter med ränder. Den rödvita väntar på mer garn och under tiden har det tillkommit en i blått och turkos. Jag tyckte den rödvita blev lite väl vid, liksom mer än en halvcirkel så nu har jag minskat antalet ökningar. Risken är att den inte fyller ut en halvcirkel men jag måste testa för att få veta. Jag tänkte liva upp det randiga med lite avvikande inslag i rosa. Jag väntar med att visa det tills jag vet om det funkar.
När jag stickar sjalar så tycker jag om att sticka med tunt garn och tjocka stickor för jag gillar när det färdiga tyget blir lite glest. Då känns det inte så tjofsigt när man virar sjalen runt halsen.
Hursomhelst, det går framåt och det går bakåt så det lär nog ta ett tag innan det blir en färdig sjal.
Här testar jag färgerna mot en vit bakgrund!

20140331-141323.jpg

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Mera ränder!

  1. L8

    Nu lärde jag något av dig igen. Tunt garn och tjocka stickor. Känns helt självklart när du skriver det. Varför har jag inte tänkt på det innan? Utan stickat mina kompakta saker?…

Kommentera

