Soluppgång!

Som en Soluppgång, var tanken med min senaste Pop Spots.
Jag ville ha ett garn med långa färgövergångar, därför tog jag kontakt med Mia Dehmer som har VickeVira. Jag visste att hon själv stickat en Pop Spots och därför visste hur den var uppbyggd. Efter en hel del bollande om kontrastfärger och sånt så blev det så här fint.
Jag är toknöjd.
Sjalen har jag stickat på rätt länge, det har varit min körstickning, väntrumsstickning, mittemellanprojektstickning osv, men nu är den äntligen klar.
Jag har stickat den stora storleken på stickor 3,5.
Hela sjalen väger 253gr.
Jag vet att jag hade 144 gr av det turkosa garnet och gissar att det var lite drygt 100 gr på det rödgula.
Mitt turkosa garn räckte inte riktigt, de fem sista uddarna fick bli gula (något som jag kanske byter ut vid tillfälle).

Om du undrar om garnmängd så kommer jag att svara: 150gr till bottenfärg och udd och 100gr till pluppfärgen.

Det är väldigt lätt att anpassa sig efter vad man har, det är ju bara att göra färre ränder om man märker att det inte räcker.

Jag vill avsluta med att ännu en gång säga att garnet är underbart!

20140407-103557.jpg

20140407-103700.jpg

20140407-103841.jpg

20140407-103854.jpg

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Soluppgång!

  1. Lotta

    Ett underbart konstverk! Så vacker!

  2. Vilken härlig sjal, stor och god.
    Snygga färger.
    Ha en bra dag

Kommentera

