Finstickat av Helga Isager!

Den här fina boken har jag haft rätt länge. Det var klänningen på omslaget som lockade mig att köpa boken. Av en händelse så hittade jag orginalgarnet hos Garngalleriet. Jag slog till och köpte mig garn i gråblå färg. Redan då bestämde jag mig för att testa en kortare variant av klänningen, mer som en top, var tanken.
Jag har stickat efter stl M och det visar sig att den blir för liten. Ärmhålen skulle enligt mönstret avmaskas löst men jag valde att sätta maskorna på en tråd för att avmaska i efterhand när jag vet om ifall det ska stramas till eller tvärtom.
Nu har jag stickat 35 cm på själva kroppen och har påbörjat en spetsavslutning efter samma mönster som på oket.

20140414-125352.jpg

20140414-125421.jpg

20140414-125437.jpg

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Finstickat av Helga Isager!

  1. Vilken härlig klänning, så fin den kommer att bli.
    Ha en trevlig dag

  2. marianne lundholm

    modellerna är lite väl tunna i hennes böcker tycker jag, din klänning/tunika blir jättefin

    • Tack snälla, men den är lite liten åt mig men passar nog en av döttrarna. Så du har nog rätt i din iakttagelse om att modellerna är i minsta laget😀

Kommentera

