Snowdrop!

Min Snowdrop är klar. Den blev för trång i ärmhålen för mig. Jag tror däremot att den kan passa någon dotter. Jag ser det här som en provstickning, nu kan jag göra en till med lite justeringar.
Så här i efterhand så ser jag även att tanken med plagget är att det ska vara som lite nedhasat över axlarna. Det tänkte inte jag på och det är väl en orsak till att den inte passar mig. Dessutom så gillar jag inte nedhasat.
Här kommer en bild medan den blockas, jag gjorde en egen hängande variant med tyngd, så att jag slapp krypa på golvet?
Kanske kan det komma ytterligare en bild när jag har hittat den dotter som kan ha den!

20140417-161544.jpg
Så här såg den ut i boken.

20140417-161627.jpg

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Snowdrop!

  1. marianne lundholm

    faktiskt mycket finare med kanten nertill än den i boken

    • Jag ville inte ha en klänning utan mer som en top/ tunika och då tyckte jag det passade med spetskanten nertill. Vad roligt att du gillade det😀

  2. Jag håller med föregående talare.

    Så fiffigt att hänga klänningen till blockningen. Det tål att tänkas på.

    Gilla

Kommentera

