Dödergöks Sockutmaning!

Ja, jag gick med i den utmaningen. Jag vill gärna ha hemstickade sockor men jag tycker inte om att sticka sockor. Så jag har utmanat mig själv att åtminstone sticka ett par. Ett lagom mål för mig.
Jag anmälde mitt deltagande på den blogg som finns för det här men jag hittar inte in. Nu känner jag att det kan räcka med att använda taggen #dödergökssockutmaning, på Instagram.
Jag har köpt ett alldeles fantastiskt vackert garn för att ytterligare öka på motivationen.
Garnet är multifärgat vilket innebär att jag tänker sticka ett par släta sockor. Jag tycker inte så mycket om när det blir mönster på mönster.
Fast jag kanske ändrar mig när jag kommer till skaften.
Jag stickar från tårna, bägge på en gång och jag funderar på att testa Sweet Tomato Heel.
Mitt första försök med 64 maskor visade sig bli för stort. Nu har jag 60 maskor på stickor 2,5 och jag tror det kommer att bli lagom.
Håll tummarna för att det blir ett par sockor till slut!

20140423-104656.jpg

20140423-104946.jpg

Det är otroligt vilken skillnad det blir på färgerna beroende på ljuset i rummet. Det är i allafall samma garn på bägge. Jag tycker nog att den undre bilden stämmer bäst med verkligheten.

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Dödergöks Sockutmaning!

  1. Ser ut att bli väldigt fint i det karamellfärgade läckra garnet.
    Tänk att jag som stickat så mycket i många år fortfarande inte har stickad sockor från tårna.😳
    Det börjar bli dags.
    Antog inte sockutmaningen. Stickade så mycket sockor i vintras på beställning och hade ingen lust med det nu.

    Allt gott och fortsatt stort tack för all din inspiration och kreativitet via blogg och Instagram!

    Kram
    Caroline

    • Ja garnet är underbart vackert. Jag har valt att sticka båda samtidigt och från tån, för då behöver jag inte oroa mig för att garnet inte ska räcka.😀

  2. Ewa

    Jag tycker också att garnet är väldigt vackert. Vad är specifikt för en tomathäl?

  3. Skönt att det inte bara är jag som har svårt med att sticka sockor…;)
    Men det fixar du galant, ska bli kul att se resultatet!:)
    Jättefint garn!:)

  4. Vilket härligt garn, snyggt.
    Jag kan oxå tycka att det inte är så kul att sticka sockar på 4 stickor, men har inte provat på rundsticka.
    Ha en bra dag

Kommentera

