På tork!

Nu ligget den på tork, mitt lilla experiment. Det är 100%silke och det brukar inte vara snabbtorkande så det lär dröja tills jag kan prova den.
Hursomhelst, först var jag noga och trixande med blockningsvajrar och nålar. Sen kom jag på att det kan man ju inte hålla på med varenda gång man tvättat. Därför fick det bli den enklast möjliga variant av blockning. Jag vet inte om man ens kan kalla det för blockning, jag har ju bara tvättat, pressat ur vattnet med frottéhandduk och sen lagt den slätt för att plantorkas.
Mer info kommer när den torkat och provats!

20140429-131005.jpg

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “På tork!

  1. Ewa

    Jag gjorde på liknande sätt med min tunika, men använde en hopfällbar tröjtork som jag köpt på Stoff och stil för under hundralappen. Funkade bra. Plagget ligger lite luftigare vilket förmodligen gör att det torkar lite snabbare.

Kommentera

