Andra gången gillt med Lilla Koftan My!

Jag är kär i min nya kofta. Den blev helt perfekt.
Det fanns inte tid för att tvätta och blocka, den måste användas direkt.
Mönster och garn kommer från Solkustens Spinnverkstad. Där det säljs som ett kit. Man skulle kunna tro att jag är sponsrad av det spinneriet, men det är jag inte. Deras garn är så underbart och jag älskar att sticka i det.
Jag har stickat i storlek M, i den mellangrå färgen.
Knapparna är i metall och är köpta hos Mattsons band, på Kungsgatan i Stockholm.
Vill du ha en snabbstickad kofta så kan jag varmt rekommendera, Lilla Koftan My!

Sen kommer vi till det där med bilder, hm, det är inte så lätt, särskilt inte när man lyssnat på Stickpodden och hör vad som är bra och mindre bra.
Idag bjuder jag på några bilder tagna med mobilen då kameran var urladdad!

20140514-172702.jpg

20140514-172716.jpg

20140514-172726.jpg

20140514-172736.jpg

14 kommentarer

Filed under Uncategorized

14 responses to “Andra gången gillt med Lilla Koftan My!

  1. Berit Thunell

    Så jäkla snygg kofta! Och till den kjolen! Godkänt!
    Berit

  2. Koftan är jättefin, bilderna likaså. Förstår din noja efter stickpodden, men här ser man både helheten och delarna. Och dessutom på en tjusig modell😉

  3. Lensbabie

    Åhhh vad fin koftan är. Jag förstår att du inte har tid att tvätta och vänta på att den ska torka. En så fin kofta vill man ju använda på en gång.
    Jag fick mitt garn i går kväll och har hunnit sticka kanten och några varav till. Reprotaget jag plåtade i går berörde mig så starkt att jag först i morse upptäckte att jag stickade Lilla Koftan på för tunna stickor.🙂
    Jag bytte till ett nummer större i morse så det kommer nog att funka ändå.

    Ha en fin och trevlig helg
    Lensbabie🙂

    • Är du säker på att du inte ska repa upp och börja om med rätt stickstorlek? Tänk om framkanten blir för stram? Jag valde att göra en provisorisk uppläggning, så att jag kunde avmaska både högra och vänstra framkanten på samma sätt, just för att dom skulle bli lika långa. Jag märkte på min första, Lilla My, att det skiljde lite och det fick jag justera med en virkad kant! Jag blir lite nyfiken på vad det var för reportage du gjorde😀

      • Lensbabie

        God morgon! Jag provar som det är. Kanterna är raka ock fina. Jag är redan lite ”kär” i både mönstrer och koftan🙂 Jag jobbar på fritiden för ett litet lokalt månadsmagasin, Träffpunkt Stallarholmen. Jag och en skribent träffade en så fantastisk stark och modig kvinna. Vi blev så otroligt berörda av hennes livshistoria så vi blev aldeles omtumlade och rörda till tårar båda två. Och jag är det fortfarande. Ha en fin helg🙂

      • Det är härligt att kunna bli berörd, det blir nog en extra bra artikel då. Lycka till med Lilla My!

  4. En fantastiskt söt kofta. Kunde inte motstå den så jag var tvungen att beställa. Är lite orolig för framkanten som du skrev om. Provisorisk uppläggning- menar du att du virkar med en tråd och sedan tar upp på baksidan?

  5. En fråga till och det kan bli fler. Stickor nummer 6 skriver du är det rundsticka eller vanlig rak sticka? Vore tråkigt att inte ha stickor hemma när mönster och garn kommer

  6. Marianne westman

    Är ullgarnwww mjukt eller sticks det mot bar hud?

Kommentera

