Trådarna är fästa!

Sockorna är äntligen klara.
Jag antog Dödergöks sockutmaning. Dödergöks själv, har som mål att sticka många par men jag satte som mål att göra endast ett par. Jag är inte så förtjust i att sticka sockor men jag gillar att ha hemgjorda sockor!

Hör är dom nu.
Stickade i ett fint garn jag beställde från USA.
Mönster har jag inte haft något men jag fick tips av Johanna, på hur man enkelt startar från tån. Sen var Linnéa/Viffla så snäll och visade mig hur man gjorde hälen, Sweet Tomato heel. Tack till er båda.
Jag valde att ha en helt slätstickad socka eftersom garnet i sig var så mönstrat. Kanske det blir mönsterstickade sockor nästa gång!

20140515-181905.jpg

20140515-182045.jpg

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Trådarna är fästa!

  1. Så fina sockar, och garnet, vilka härliga färger.
    Ha en bra helg

Kommentera

