Stickade sockor!

Hur gick det här till? Helt plötsligt så sitter det ett par blivande sockor på min sticka. Jag som inte gillar att sticka sockor.
Jag blev utmanad att sticka ett par i Dödergöks sockutmaning. Ett par, det har jag redan klarat av och så händer det här!

20140520-202619-73579152.jpg
Garnet hade jag i mina gömmor och det heter Knitglobal i färgen Honeysuckle. Illrosa som Hubbabubba. Eftersom garnet är enfärgat så har jag gett mig på att sticka lite mönster på ovansidan.
Tyvärr så är jag inte kompis med min Karbonzsticka. Det är en skarv mellan den silvriga tippen och den svarta stickan. Det blir som en obehagskänsla i tummen när den glider fram och tillbaka över skarven.
Efter lite goda råd och tips på Instagram, så har jag nu beställt, Addi Sock Rocket, från Garnkorgen. Om allt funkar som det ska så landar den nog i min brevlåda i morgon!

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Stickade sockor!

  1. Detta ser lovande ut!

  2. Sockarna kommer att bli så fina, jag gillar färgen på garnet.
    Ha en härlig helg

Kommentera

