Stickrapport!

Min Siri har varit färdigstickad i sex dagar, men inte förrän igår fick jag till det där med tvätt och blockning.
Jag blir lika fascinerad varenda gång jag stickat med Supersoft. Garnet känns lite stumt och strävt när man stickar, inte alls negativt, och sen när man blötlagt och torkat, så fyller det ut och blir fantastiskt mjukt.
Jag fegade lite med efterarbetet då jag tyckte koftan kändes lite trång över ärmarna. Det gjorde jag helt i onödan för nu passar den perfekt.
Den har inte torkat helt än men tillräckligt för att jag skulle kunna prova.
Jag har stickat på stickor nr 4 och jag tror det gick åt 7 nystan, jag ska väga koftan när den är helt torr. Nu hoppas jag mina knappar snart anländer.

IMG_0335.JPG

IMG_0338.JPG

IMG_0348.JPG

IMG_0340.JPG

IMG_0771.JPG

Min Surry Hills är också färdigstickad, men mycket efterarbete återstår. Jag fegar lite med den då jag misstänker att den inte kommer att passa min kropp. Den är stickad i ett ullgarn istället för bomull och det kanske är därför det inte blev som tänkt. Nu får den vila lite.

IMG_0354.JPG

IMG_0341.JPG

IMG_0334.JPG

Tanken var att efter de här koftorna, skulle sticka mig en Riddari. Jag har gått med i en KAL på FB. Garnet har inte kommit än så då kom något annat emellan. Nämligen ännu en Siri. Den här gången i ett vitt tvåtrådigt ullgarn från Ullcentrum på Öland. Det är den perfekta naturvita färgen för en som har en hårande hund i just den färgen.

Siri är en fantastiskt rolig stickning, jag fastnar och vill bara sticka och sticka. Jag blir helt osocial, jag vill bara sticka. Att se mönstret växa fram maska för maska är en fröjd. Jag hade bara en fin stickmarkör så jag har letat fram gamla berlocker som jag använder, jag som vanligtvis bara brukar ha garnstumpar och plastiga Knitpromarkörer.
Den här Siri, hon förtjänar blingbling!

IMG_0347.JPG

IMG_0337.JPG

IMG_0350.JPG

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Stickrapport!

  1. Så ljuvliga tröjor! Färgen på Sirin är helt underbar =) Kan tänka mig att en vit blir superfint med. Stickade mig en Riddari i våras, så himla mysig tröja som jag ser fram emot att använda hela hösten =)

  2. marianne lundholm

    båda koftorna helt underbara, ska jag bli tvungen med en siri jag också

Kommentera

