Knapparna är isydda!

Ibland önskar jag att jag inte vore så noggrann men nu när jag ser resultatet så är jag i allafall nöjd.
Det tog mig två timmar att sy i 11 knappar.
Först så knyter jag fast alla knappar där jag tror att dom ska sitta. Justerar och har mig, för att slutligen sätta igång.
Då dyker alltid min gamla syslöjdsfröken upp i bakhuvudet.
Så jag lägger en sticka emellan, syr exakt samma antal varv på varje knapp, virar exakt samma antal varv runt halsen på tråden och slutligen fäster jag exakt likadant på alla knappar, puh!

IMG_0778-0.JPG

IMG_0783-1.JPG

IMG_0784-0.JPG

IMG_0782-0.JPG

Fy katten vad den här färgen är svår att fånga på bild, det blir olika varenda gång, men jösses vad jag älskar den. Loganberry!

12 kommentarer

Filed under Uncategorized

12 responses to “Knapparna är isydda!

  1. Låter jobbigt, men det blir väldigt snyggt. Ofta är det ju sådan detaljer som gör plagget. Men jag har glömt vad min syfröken sa …

  2. marianne lundholm

    men det blir fantastiskt bra, jag är också så petig

  3. Superfin kofta och vackert isydda knappar! Som syslöjdsfröken blir jag lite full i skratt. Underbar berättelse! Kram

  4. Birgitta Andersson

    Det lönar sig att vara noggrann, ser jätteproffsigt ut ! Hoppas att det bättrar sig med din mage o att du hittar mat som passar dig. Kram Birgitta

  5. Så fint resultatet blev. Man ska lyda sin slöjdfröken! Hihi.

    Gilla

  6. Monica

    Hur gör du runt knapphålen? Syr du med garnet ?

Kommentera

