Siri!

IMG_0361.JPG

IMG_0360.JPG

IMG_0359.JPG

IMG_0358.JPG

IMG_0362.JPG

IMG_0365.JPG

IMG_0364.JPG

Oj, vad jag tjatar om min Siri, men jag är ju så nöjd.
Tack, bästa Linnéa för det fina mönstret.
Jag är ingen van koftstickerska och jag var inte alls säker på att jag skulle ro det här i land. Linnéa peppade mig och sen så, när det blev en Knitalong på Facebook, då vågade jag.
Garnet är Supersoft i färgen, Loganberry och det har jag köpt av Petra som har Magasin Duett. Petra var så himla gullig och skickade med knapparna med garnet och det är ju precis en sådan sorts knapp som jag älskar, i pärlemor. Tack snälla Petra.
Det gick åt 346gr och jag har stickat på nr fyra.

Jag kommer nog att fortsätta tjata lite om Siri för jag har ju börjat på en till, i vitt ullgarn. Det får du stå ut med!

29 kommentarer

Filed under Uncategorized

29 responses to “Siri!

  1. Måste kommentera här också, fast jag just skrev på instagram: Den snyggaste Siri jag sett, överlägset! Den passar dig så himla bra!🙂

  2. Marie

    Underbar Siri! Härlig färg som är väldigt klädsam….jag har kännt mig hämmad pga engelskan, men nu är jag än mer sugen på en egen Siri

  3. marianne lundholm

    gud vad snygg siri blev, men så sitter den på en toppmodell, jag vill ju också sticka den, men jag vill nog ha den högre i bak, undrar om det går med förkortade varv, något att fundera på

  4. Elin

    Tjata på bara! Gärna ännu mer! jag får så mycket stickinspiration från din blogg skall du veta. Jättefin Siri, den klär dig!
    Hälsningar en blogg-stalker

  5. Otroligt fin Siri med en helt och hållet underbar färg! Den passar dig jättebra! Måste bara få säga att ditt hår har sådan underbar härlig vit-silvrig färg, det klär dig jättebra, speciellt tillsammans med Siri som färgklick🙂

    • Tack snälla du. Jag färgade håret i många år men sen så tröttnade jag på det. Det var ett ganska svårt beslut då, men jag har aldrig ångrat mig😀

  6. Jag har inte hört om en kofta som heter Siri. Men det var en fin överraskning att Siri är så vacker. Är det du, som är modell, så är du också vacker.

    Gilla

  7. Så fantastiskt fin! Underbar färg!🙂 Kofta klär dig så oerhört bra! Snygg klänning till! Kram

  8. Den är JÄTTEFIN! Jag förstår att du är nöjd.

  9. wow den var jättefin och i vilken fin färg! Var den svår? Kanske skulle bli en perfekt julklapp till mamma🙂

  10. Petronella

    Jättesnygg! Har du stickat med enkel eller dubbel tråd?

  11. Rebecca

    Den är jättefin!!! Själv stickar jag knappt, jag är betydligt mer för att virka men jag tycker det är så roligt att följa vad du gör, det blir nästan lite som om jag sickar själv på något underligt vis. Den första och enda blogg jag överhuvud taget följer och det är din! Men var den svår att sticka? vågar jag ge mig på en Siri när jag inte stickat efter mönster tidigare och går den göra längre i ärmar och rygg för jag är ganska lång. MVH Rebecca

    • Tack, vad otroligt glad jag blir av din kommentar, lätt rörd, är jag också. Om Siri är svår? Hm, det är svårt att svara på för om man är riktigt sugen då blir motivationen högre och då kan det gå. Beskrivningen är väldigt pedagogisk och tydlig och det finns en grupp på FB, där alla stickar samma kofta. Där kan man snabbt få svar om det kör ihop sig. Jag kan också svara på frågor men FB är snabbare. Lycka till❤

  12. Veronica Olsson

    Har planer på att sticka en Siri till mig. Älskar också färgen du valt.
    Det kanske kommer finnas en kopia i framtiden. Hoppas det inte gör något isåfall😉
    Din är verkligen så fin och klär dig!

  13. Så otroligt vacker kofta. Klär dig jätte fint. Skulle nog velat göra en sådan men är reumatiker och armarna håller inte för den tygnden på stickorna. Underbart att få se i alla fall. Kram Eva

  14. Ove

    Utrolig flott i denne koften🙂 Liker du å ha mange knapper på koftene dine?

Kommentera

