Min vita Siri och Ullmarknad!

Igår var jag till Österbybruk på Ullmarknad. Det var en alldeles perfekt utflyktsdag med ett alldeles lagom fint väder och det fungerade utmärkt att åka dit med man och hund.
Själva Ullmarknaden var en trevlig tillställning och jag hoppas det kommer att bli en återkommande tradition. Här kan du läsa mer om projektet som ligger bakom det hela.
Det var kul att träffa en massa garnkompisar, en del som jag träffat tidigare och en del som jag endast träffat på nätet, ingen nämnd och ingen glömd.

IMG_0793.JPG
Det roligaste var dock att Solkustens Spinnverkstad var där. Det är alltid lika roligt att träffa Linnéa och hennes moster. Det blev också det dyraste mötet, för när jag såg Siri uppstickad i orginalgarnet från Solkusten, så ställde det till det för mig. Jag hade ju påbörjat en vit Siri i ett ullgarn från Ullcentrum och varit lite tveksam om det var aningen för tunt. Så, när jag jämförde med Solkustens garn så var det kört och jag köpte nytt garn och när jag kom hem satte jag igång med provlappar och så körde jag igång.
Jag kan snabbt konstatera att Solkustens garn vinner.

IMG_6163.JPG

IMG_6171.JPG
Den övre är Ullcentrums garn och 24 varv stickade. Den undre är Solkustens garn och 18 varv stickade.
Båda är stickade på nr fyra.

IMG_6183.JPG

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Min vita Siri och Ullmarknad!

  1. Gunnel Wiklund

    Håller med, det undre garnet blir finare. Och var får jag tag i sådana markörer som du har på fotot?

  2. Så roligt att vi båda skrev att det var synd att vi inte sågs när det första jag ser i din blogg är min väldigt breda, väldigt orangea bak. Vi var i alla fall nära varandra🙂 Kram Kikki

    • Men åh, vilken otur. Jag tog bilden vid ett tillfälle när jag bara passerade Solkustens monter. Jag tittade inte på den förrän jag var hemma igen. Typiskt!

  3. Så himla fin siri koftan är, snyggt med vitt
    Ha en bra dag

Kommentera

