Siri, tyg och sockor mm!

Ibland glömmer jag bort att blogga. Så här kommer en liten uppdatering av veckan som gått.
Jag har stickat på min vita Siri. Jag håller på med slätstickningen nu men jag har svårt att få det jämnt, jag vet inte om det beror på att garnet är lite ulligt eller så beror det på mig. När jag stickade med Supersoft så blev det superjämnt.

IMG_6265.JPG

Här är två små tygbitar som råkat komma i min ägo, kan kanske bli något fint någongång. Ojoj, bilden kom på fel ledd, du få vrida på huvudet lite. Se det som lite gratisgympa😀

IMG_6277.JPG

Jag har äntligen slagit till och köpt mig HiyaHiya-stickor. Jag har inte hunnit testa dom än, men jag har ju redan en vanlig, fast, rundsticka av det märket och den är kalasbra. Så jag är ganska säker på att jag kommer att trivas med dom. Eftersom sticka nr 3, inte ingår i kitet så beställde jag även en sådan plus några extra kablar av den längre sorten.

IMG_6274.JPG

Snart ska jag ut och resa, därför har jag startat upp en enkel sockstickning att ha i handväskan. Siri får åka i resväskan, hon är lite för otymplig som resestickning.

IMG_6280.JPG
Inför resan så har jag tvättat och packat. Jag gillar att ha en sjal som hårband och jag har rotat fram några gamla godingar som också blev tvättade och strukna. Eller heter det, strykta?

IMG_6287.JPG
Mest gillar jag sjalarna från Jackpot, jag var tvungen att rada upp alla jag har, bara för att få njuta av dom. Jag tror att de flesta är från 90-talet.

IMG_6298.JPG

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

