Riddari!

En Islandströja har jag länge velat sticka och när det drogs igång en KAL på FB, så hängde jag på.
Jag har stickat i Lettlopi, jag hade åtta nystan Himmelsblå, sen tidigare så det fick bli bottenfärg och som mönsterfärg valde jag gult, sjögrå och havsblå.
Nu i efterhand känner jag att det blev lite för liten kontrast mellan sjögrå och havsblå. Det måste jag tänka på till nästa gång, för det kommer definitivt att bli en till Islandströja.
Storleken blev kalasbra. Jag gjorde nog ärmarna ett på centimeter längre än vad beskrivningen sa.
När tröjan var färdigstickad så blötlade jag den i ett ulltvättmedel och avslutade sen med vanligt hårbalsam i sista sköljvattnet. Jag upplever att den blev mycket mjukare och mindre kliig efter det.
Det var en snabbstickad tröja, från tisdag till söndag!

IMG_1048.JPG

IMG_1054.JPG

IMG_1045.JPG

IMG_1052.JPG

Här kommer ett par bilder från i lördagskväll när jag och Maja satt och stickade tillsammans!

IMG_0998.JPG

IMG_0999.JPG

12 kommentarer

Filed under Uncategorized

12 responses to “Riddari!

  1. Superfin tröja och härliga färger!:)
    Du är ju helt otrolig, snabbare än snabbast!;)

  2. AnnBritt Eriksson

    En så vacker tröja och så fint du passar i färgerna.

  3. Vilken fin tröja!
    Till och med dina glasögon har matchande färg;)!

  4. Vilken underbar tröja du gjort , så härliga färger, den gillar jag.
    Ha en härlig helg

  5. Petra Nilsson

    Superfin är den ju😀

Kommentera

