Kaye’s Cardigan!

Jag har stickat mig en klänningskofta, alltså en lite kortare kofta.
Jag hittade den på Ravelry .
Den är inte stickad i orginalgarnet utan i Sandnes Alpakka. Ett trevligt men ganska slinkigt garn.

Jag behöver nog öva på det här med lusmaskor. Somliga är små och nästan osynliga medan andra är stora. Kanske skulle det vara lättare att få ett bra resultat om man stickar i ett rejält ullgarn.
Hursomhelst, det var ett roligt och bra mönster. Jag kommer nog att sticka något mer med samma teknik, runt ok och uppifrån och ner.
Jag är nöjd med att jag lyckades välja knappar som inte var av pärlemor, vilket jag annars alltid fastnar för. Jag tycker att den här knappen är jättefin.

Eftersom koftan är rätt kort så blev det ett snabbstickat projekt. Det är bra för jag är så sugen på att börja på nästa projekt, en till Riddari!

IMG_7447.JPG

IMG_7448.JPG

IMG_7531.JPG

IMG_7539.JPG

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Kaye’s Cardigan!

  1. Lotta

    Den ser så mjuk och gosig ut och jättesnygg! Som vanligt ser jag fram emot att se den på! 😃

  2. Ewa

    Du har verkligen hittat knappar som passar fint till koftan, både i färg och stil.

  3. Isan

    Underbar kofta och superfina knappar!

  4. Ove

    Dronningvakker er du i din nye kofte!🙂

  5. Saa fin den ar Maria, och du med!

Kommentera

