Hverdagsuld!

Igår blev själva kroppen klar. Jag pratar om tröjan jag stickar i det trevliga garnet, Hverdagsuld från Majas Manufaktur.
Jag var rätt så nervös när sista maskan var avmaskad och det var dags att prova. Det blir som ett pirr i magen och jag vill helst vara helt ensam när jag provar för tänk om det gått åt pipsvängen. Den här gången gick det dock bra, så det blev ett lyckopirr, puh.
Jag satte genast igång med att plocka upp maskorna för ärmarna, en ärm i taget och när jag stickat tre varv på bägge så satte jag ihop dom på en och samma rundsticka. Efter ca fem centimeter så inser jag att jag tagit fel rundsticka, en som var fin. Båda ärmarna fick repas upp och göras om, grrrr.
Nu ska jag försöka sticka ikapp det jag repade igår!

IMG_1172.JPG

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Hverdagsuld!

  1. Vilken härlig färg, ska bli kul att se.
    Ha en fin dag

  2. Så mysig din tröja kommer att bli. Underbar färg.

    Idag har jag avslutat min tredje pytt efter din beskrivning. Det är hur kul som helst att sticka den.

    Kram/Gilla

Kommentera

