KnitPro Bamboo!

Idag har jag testat en ny rundsticka, KnitPro Bamboo. Jag köpte den hos Garnboden Ulligt och Gulligt.
Det står att metalldelen är överdragen med 24 karat guld, det kan kanske vara bra att veta för den med nickelallergi.
Jag tycker stickan är bra, det blev väldigt jämnt när jag testade. Skarven mellan metall och sticka var inte helt slät men med hjälp av en nagelfil så blev det bättre.
Det här är en sticka som definitivt kommer att användas igen då jag gillar att använda en lite lagom trubbig spets till t.ex. slätstickning!

IMG_1202.JPG

Det blev även ett litet garnköp också.

IMG_1204.JPG

När jag kom hem och packade upp garnpåsen och mat påsen så ser jag att jag bara handlat organiska fibrer😀

IMG_1205.JPG

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “KnitPro Bamboo!

  1. Ewa

    Det ska bli roligt att höra vad du tycker om nässelgarnet. Jag är lite nyfiken på det.

Kommentera

