Tröjan i Hverdagsuld!

Nu är tröjan färdig och fotad.
Så här blev den.

IMG_0438.JPG

IMG_0433-0.JPG

IMG_0434-0.JPG

IMG_0439-0.JPG
Jag ville ha en bild med min fina regnkappa till, då ville Ellen vara med och då blev det tokigt.

IMG_0435-0.JPG

IMG_1211.JPG

Jag har stickat den här tröjan med utgångspunkt från ett basmönster ur en bok som heter, Knitbot Yoked av Hanna Fettig.
Garnet är Hverdagsuld som jag köpt hos Majas Manufaktur.
Det var ett väldigt drygt garn, det gick åt 267 gr av det blå. Ett nystan vardera av det ljusgrå och blågröna, räckte gott och väl.
Det är ett mycket trevligt garn som jag gärna vill sticka mer av. Jag ska passa på och kolla in alla färger när jag är på Syfestivalen.
Jag har stickat kanter med nr 3,5 och resten med nr 4.

Det där med fickor var jag inte så bra på så det tror jag att jag måste över mer på.

16 kommentarer

Filed under Uncategorized

16 responses to “Tröjan i Hverdagsuld!

  1. Snyggt! Helheten helt rätt på dig.

  2. Snyggt, och fickorna ser bra ut också! Och den snygga regnkappan från Lerwick. Jag har min svarta på idag, då det regnade lite imorse

  3. Ewa

    Var fickorna svåra att få så fina? Vet du, jag har hela tiden läst att garnet heter vardagsguld! Det ska visst vara vardagsull – fast vardagsguld låter väl trevligare – sätter lite guldkant på vardagstillvaron liksom.

    • Tack, Hvardagsguld låter väldigt fint. Angående fickorna så var det lite pilliga eftersom jag inte gjort fickor förut och jag hade ingen beskrivning!

  4. Jag tycker att allt ser fint ut, fickorna med. Härlig blå färg.

    Gilla

  5. Jättefin tröja och snygg regnjacka. 😊 Roliga bilder på dig och Ellen. 😉

  6. Det var en härlig tröja, så fin färg och modell.
    Klar att vovven vill med när kappan kom på,” det är ju ut vi ska.”
    Ha en fin helg

  7. Ida

    Så himla fin tröja! Jag funderar på det där garnet, hur är känslan? Är det sådär strävt som det kan bli ibland, eller mjukt och gott? Förstår att det är vädigt subjektivt men när man inte kan känna riktigt är alla hintar bra🙂

  8. Ove

    Nydelig farge🙂 men når kommer neste kofte?

Kommentera

