Kråklös kråka!

Den här sjalen började jag på i somras. Den råkade bli bortglömd men återfanns häromdagen och nu är den färdig.
Den är stickad efter samma beskrivning som min, Lilla Kråka men utan Kråkvarven.
Jag borde kanske ge den ett eget namn nu, för den är ju kråklös.
Garnet är Silkblom fino och jag har använt stickor nr 5.
Jag gjorde en annan typ av ökning än vad som står i beskrivningen men man kan ju göra vilken typ av ökning man vill. Kanske bara ett omslag och få ett markerat hål. Det verkar vara lite poppis med hålmönstrade sjalar!

IMG_7797.JPG

IMG_7803.JPG

IMG_7781.JPG

IMG_7804.JPG

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Kråklös kråka!

  1. Syster Lotta

    Jag tänker på en polkabeta när jag ser denna sjal. Den är jättefin Maria! 🎯

  2. Så fin Maria. ”Kråkløs” som du næmde sjælv ær ju ett kul namn?

  3. lena

    Vilken läcker sjal, denna måste jag sticka.
    Hur många nystan av vardera färg gick det åt för dig.
    Hoppas på flera mönster till flera härliga sjalar.

Kommentera

