Nytt på stickan!

När den Kråklösa sjalen var klar så behövde jag en ny stickning. En sån där enkel en som slängs ner i väskan och passar som typ väntrumsstickning eller sitta på föredragsstickning. En stickning som man bara matar på utan att kolla i någon beskrivning. Ja du fattar.
Jag kollade runt på Ravelry och fastnade för Clara Falks, Tailwind eller Medvind, som den heter på svenska.
Den stickas i Magasin Duetts, Supersoft och det garnet hade jag hemma så det var bara att köra igång.
Tanken var att jag bara skulle starta upp den för att sedan ha den i beredskap vid lämpligt tillfälle. Men, så blev det inte. Det går liksom inte att sluta när man väl börjat. Bara en rand till osv. Nu är sjalen snart klar och än har den inte varit med i något väntrum eller liknande!

IMG_7842.JPG

IMG_7876.JPG

IMG_1258.JPG

Egentligen ska det bara vara tre färger men jag kunde inte välja bort någon så det fick bli fyra.
Mina färger heter: Iced, Cornflower, Indigo och Loganberry.
Garnet Supersoft fungerar alldeles utmärkt med min lyxsticka från Signature Needle Art!

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Nytt på stickan!

  1. Jag är sugen på att sticka Siri i Magasin Duett super softs Oak leaf men det är svårt att tänka om det blir bra. Dock sägs det att man bara får beskrivningen på engelska via Raverly.

    • Ja det stämmer. Vill du ha mönstret på svenska så får man det om man köper det ihop med orginalgarnet från Solkustens Spinnverkstad😀

      • Mmmm, och jag vill ha andra färger än det Solkusten har. =P Så jag får vackert lära mig engelska. ^^ Men det dröjer innan jag kommer dit. Är nybörjare. Ska göra Tant Koftas kofta först.

      • Ok, jag förstår. Jag kan lova dig att Siri är väldigt enkelt och bra beskrivet trots att det är på engelska. Lycka till!

Kommentera

