Hänt i veckan!

Kort uppdatering om senaste dagarna.

Sjalen Medvind eller Tailwind, är klar men inte blockad.

IMG_1291.JPG

Jag har varit på Syfestivalen. Träffade en massa trevliga människor, både utställare och besökare. Jag köpte naturligtvis en del garn. En del som jag planerat köpa och en del som inte gick att motstå. Som exempel, Hverdagsulduld från Majas Manufaktur.

IMG_1296.JPG

Jag blev så inspirerad av Mia Edvardssons Medvind stickad i Donegal Tweed av Magasin Duett. Så direkt när jag kom hem så lade jag upp för ännu en i det garnet. Den här gången ska den bli min väntrum-, kör- och pratstickning. Den som ska bo i min handväska.

IMG_1295.JPG

Jag har börjat sticka på finaste sjalen. Den heter Betula och är skapad av skickliga Linnéa Öhman, även kallad Viffla. Några av mina kompisar i Västerås Knitters har redan stickat den. Jag trodde den skulle vara rätt invecklad men jag kom fort in i mönstret och kunde ganska snart kombinera stickning med ljudbok. Garnet är, Filisilk från Tant Kofta. Ett makalöst trevligt garn, blankt och smididigt med en härlig spänst eller stuns eller vad man nu kan kalla det. Garnet, mönstret och mina Signaturestickor passa alldeles utmärkt ihop. Så det här är en riktig njutstickning.
Mönstret till sjalen finns i nya webbtidningen, Avmaskat och på Ravelry.

IMG_1292.JPG

Jag har med hjälp av min fina svägerska, blivit ägare till fantastiska, handgjorda knappar i keramik. Dessa knappar finns nu under några dagar på Sintra i Göteborg. Jag är glad att jag har en egen privat Knapplangare i Stina.

IMG_1297.JPG

IMG_1293.JPG

Till sist, jag har gjort lite nya stickmarkörer!

IMG_1294.JPG

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Hänt i veckan!

  1. Jag har också börjat på en medvind i donegal tweed, det kändes helt rätt! Vilket fantastiskt garn. Spenderade två dagar på mässan och precis som du kom jag hem med både planerade och oplanerade inköp men oj vad nöjd jag är. Det är så härligt att träffa andra med samma passion🙂

    • Vad kul, jag tror att det var många som inspirerades att sticka just den sjalen. Det är så frestande när man ser en uppstickad såsom den som hängde hos Magasin Duett😀

      • Ja så är det, jag hade redan bestämt mig för en medvind sedan innan och fastnade för tweeden istället för supersoften på mässan. Hade inte testat något av garnen innan men nu har jag köpt hem av båda🙂

      • Då är vi lika för jag har en färdig i Supersoft och en på G i tweeden😀

  2. Men så mycket fint du stickar. och det är ju så trevligt att gå på syfestival, snyft jag kom inte i väg på någon denna gång, men det är trevligt att se sina blogg vänner visa upp sina bilder.
    HA en fin dag

  3. Oj vad mycket fint du har påbørjat! Måste berætta att jag ær igång med koftan Clara av Linnea Øhman. Den fina presenten! Den ær också kul att sticka. Tittade in på Viffla idag och blev då frestad att køpa mønstret Hitofude Cardigan. Så tænker jag på diverse Shetland-greier, møssor kanskje. Fick i fødelsedagspresent samma Fair Isle Skickmønster-bok som du kjøpte i Leirwick.Kram!

Kommentera

